استاتیک باش، ولی مدرن باش

اولش که جادی اسلایدهایی که برای ریلیز پارتی اوبونتو منتشر کرده بود با عنوان «چه خبر؟ از این اوبونتو تا اون اوبونتو» از خلاقیتش خوشم اومد، چون اولین باری بود که میدیدم پرزنتشن ها به شکل کهنه و قدیمی (و شاید هم منسوخ!) پاورپوینت (یا لیبر آفیس ایمپرس) نیستند و یک سری کد HTML هستند که خیلی قشنگ حرکت میکنن. بعدش، ویدئو کست جادی رو دیدم که در مورد لایبرری impress.js توضیح داد و متقاعد شدم که سایت های استاتیک هم میتونن این شکلی باشن!

شعار ایمپرس خیلی جالبه «تنها محدودیت شما، تصوراتتون هست» و من شدیدا به این جمله معتقدم. من دیر متوجه وجود این لایبرری شدم ولی آخرین برنچی که آپلود شده بود (روی گیتهاب ) رو دریافت کردم و روی سیستم دارم، تا ایده هایی که در سر دارم رو بیارم روی ایمپرس و در اینترنت منتشر کنم.

خوبی ایمپرس از نظر من، کم حجم بودنشه و تنها نیازش یک مرورگر مدرن هست، مثلا فایرفاکس ۲۶ یا آخرین نسخه کروم! و همین پیش نیاز ساده، باعث حل خیلی مشکلات میشه. ضمنا، اگر به اینترنت دسترسی ندارید تا فونت ها رو لود کنه (چون یه سری فونت گوگل رو لود میکنه برای خودش) میتونید فونت هاتون رو بهش اضافه کنید. میتونید شکل های عجیب و باحال بهش بدید. تنها چیزی که نیاز دارید اینه «به سورس نگاه کنید». به سورس html نگاه کنید و ازش ایده بگیرید و بعدش ایدتون رو به ایمپرس منتقل کنید. برای html نویسی هم فقط و فقط و فقط نیاز دارید تا فایل های جاوااسکریپت و CSS رو توی فایل HTML لود کنید تا بتونید بهترین اسلاید ممکن رو بسازید.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *