نقدی بر usesthis.ir

وبسایت Uses This! یک وبسایت با هدف مصاحبه با نرد ها و گیک ها و … است و ازشون سوال میکنه که از چه سخت افزار و نرم افزاری استفاده میکنند. در این پست کلا قصدم نقد کردن این وبسایت هست. این وبسایت ، متاسفانه از همون ابتدا پا در یک قدم نا امید کننده گذاشت و اون هم «رفیق بازی» بود. متاسفانه خیلی از ما تا قرار میشه که یک فعالیت رسانه ای آغاز کنیم، اول از رفقای خودمون شروع میکنیم که این بسیار وحشتناکه! در حد یک فاجعه، شاید وحشتناک تر از جنگ جهانی دوم یا اتفاقاتی که در هیروشیما و ناکازاکی افتاد.

برای این که به عمق فاجعه پی ببریم، ابتدا چند تا از نقدهایی که پس از معرفی این سایت در فروم اوبونتو مطرح شده رو بررسی میکنیم :

اینا که همه رفیق رفقای همن

بچه ها ما هم یچی بسازیم به اسم usesthat.ir و خودمون گجتها و اتاقمونو معرفی کنیم

و یا این یکی :

گیک و نرد بودن هم مزیتی محسوب نمیشه و هر کسی می‌تونه به خودش این القاب رو بده.
فکر نمی‌کنم خوندن علاقه‌مندی‌های آدم‌هایی که واقعا بزرگ نیستن و کار بزرگی هم نکردن موضوع جالبی باشه. حالا اینا از دوستای خودشون هم شروع کردن که دیگه چه بدتر!

پی‌نوشت: ویندوزکار نبودن دلیلی بر گیک یا نرد بودن نیست.

منبعش هم این تاپیک هست. خب، میتونید سایر پست ها رو بخونید. یه چیز جالب اینه که تقریبا تمام کسانی که در این وبسایت معرفی شدند وبلاگ و وبسایت شخصی دارند و یا اینکه در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، اونجاها بسیار بهترن برای اینکه بگیم با چه دستگاهی قهوه درست میکنیم یا با چی میریم کوه و … . یکی دیگر از مسائل مطرحه، همون قضیه گیک و نرد بودنه. گیک و نرد که چه عرض کنم، شخصی داشتیم که خودش رو امپراتور آمریکا و محافظ مکزیک اعلام کرده بوده! و این کار سختی نیست که خودمون رو امپراتور یا گیک یا هر چیز دیگری معرفی کنیم. یک نقد مهم دیگه اینه که وسایلی که یک شخص «غیر نرد» استفاده میکنه با چیزایی که خود نرد استفاده میکنه چه تفاوتی ممکنه داشته باشه؟ مثلا یکی ممکنه پورشه ۹۱۱ داشته باشه و دیگری پراید، توی دنیای غیر نرد ها چنین چیزی ممکن نیست؟! مثلا غیر نرد ها همه یا پورشه دارند یا پراید و این در دنیای نردهاست که بعضی ها پورشه و بعضی دیگر پراید دارند؟

در کل ، این وبسایت اگر به جای اینکه مدل کیف و کفش و … رو بپرسه، از کارهایی که انجام دادن و مقاماتی که کسب کردند و رتبه هایی که به دست آوردند می پرسید، فیدبک بهتری نسبت به اون نقل قول ها میگرفت.

موفق باشید.

Share

جبیر ۲، احتمالا قبل از عید منتشر می شود.

با سلام.

این پست رو اینجا زدم چون برای عید ممکنه نباشم. همچنین جبیر نسخه ۲ قبل از عید ممکنه منتشر بشه و به احتمال زیاد اگر بیفته برای بعد عید، یعنی افتاده برای بعد از ۵ تیر ماه ۱۳۹۳ ، یعنی بعد از کنکور سراسری.

Share