محمدرضا حقیری (چپ) و رضا باقرزاده (راست) - توسعه‌دهندگان پروژه جبیر

محمدرضا حقیری کیست؟

اگرچه سعی داشتم تا حد امکان از این که چنین صفحه‌ای ایجاد کنم بپرهیزم، اما شرایط ایجاب کرد که در وبسایت/وبلاگ شخصی خودم یعنی اینجا، این صفحه رو ایجاد کنم. بد نیست که کمی عکس رسمی و تجدید خاطره در معرفی خودم نیز داشته باشم و طبیعتا بازخوردهای خوانندگان هم نسبت به این صفحه دریافت کنم.

زیاد روده‌درازی نمی‌کنم، من محمدرضا حقیری هستم. متولد ۹ خرداد ۱۳۷۵ در شهر تهران. تحصیلات ابتدایی رو چهار سال اولش رو تهران و سال پنجم رو بندرعباس گذروندم. دوره راهنمایی (که الان بهش میگن دوره اول متوسطه، برای دوستانی که نظام‌جدید هستند) رو در تهران گذروندم و از دوران دبیرستان (یا همون متوسطه دوم) رو دوباره سه‌سال بندرعباس و سال چهارم یا همون پیش‌دانشگاهی رو مجددا تهران. سال ۱۳۹۲ دیپلمم رو گرفتم و سال ۱۳۹۳ هم در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، مشغول به تحصیل شدم.

محمدرضا حقیری - هنگامی که در ایسمینار مشغول کار بودم

حوزه‌های کاری و علائق

از زمانی که طفلی بیش نبودم، علاقه وافری به ساختن داشتم. همین امر باعث شد که بفهمم روزی باید مهندس بشم. در دوران راهنمایی برنامه‌نویسی رو شروع کردم (+ و +) و تقریبا همیشه جزء جدانشدنی زندگی من، برنامه‌نویسی و ساخت چیزمیزای کامپیوتری بوده.

عاشق سیستم‌عاملم در حدی که همیشه دوست داشتم یکی از پروژه‌های مطرح من یک سیستم‌عامل باشه (+،+ و +) و هربار هم شخصی پروژه‌ای داشته که هدفش ساخت سیستم‌عامل یا نسخه‌ای از BSD یا گنو/لینوکس بوده، با تمام قوا کمکش کردم 😁

همچنین از اواخر سال ۹۸ با شروع پندمی کرونا، با جدیت شروع کردم به یادگیری هوش مصنوعی و بینایی ماشین و کم کم وقتی دیدم که دارم به جاهای خوبی می‌رسم، آموزش بینایی ماشین (+) رو هم به زبان فارسی شروع کردم چرا که لازم بود منابع خوب فارسی هم برای این حوزه باشه. همچنین، در همین حوزه پروژه زبان اشاره رو هم انجام دادم که می‌تونید از ویرگول من در موردش بخونید.

به طور کلی پروژه‌های سخت‌افزاری، سیستم‌عامل، هوش مصنوعی و هرچیزی که بتونه ما رو به اون مدینه فاضله (یا اتوپیا!)‌ای که در فیلم‌های علمی-تخیلی به تصویر کشیده میشه نزدیک کنه، برای من قابل احترام و درکه و در حیطه علاقمندی‌های من قرار می‌گیره.

محمدرضا حقیری - دوران دانشجویی

بهترین پروژه‌های من

در این بخش می‌خوام از بهترین پروژه‌هایی که ایجاد کردم بنویسم. اما قبل از هرچیز باید بگم که در حال حاضر بعنوان راهبر فنی تکنولوژی واقعیت افزوده و بعنوان یکی از هم‌بنیانگذاران استارتاپ آرمو مشغول کار هستم و این شاید بهترین پروژه‌ای باشه که تو عمرم انجام دادم. اگر دوست دارید بدونید چطور برنامه‌نویس شدم هم می‌تونید داستان برنامه‌نویس شدن من رو بخونید (+ و +). و اما بپردازیم به پروژه‌های خفن و باحالی که انجام دادم!

  • پروژه جبیر (+ و + و +)
  • پروژه زبان اشاره و هوش مصنوعی (+)
  • پروژه حل مسائل ریاضی با کمک هوش مصنوعی (+)
  • توزیع کاپریس لینوکس (+)

ارتباط با من

برای ارتباط با من، می‌تونید به زیلینک من مراجعه کنید و راه‌های ارتباطی مثل ایمیل، واتسپ و تلگرام رو پیدا کنید 🙂

دیگر وب‌سایت‌های من

Share

وبلاگ شخصی محمدرضا حقیری، برنامه‌نویس، گیک و یک شخص خوشحال