Ubuntu 14.04 هم آمد، این بار کنونیکال و بز وحشی اش!

Tursty Tahr (بز وحشی قابل اطمینان) نام نسخه جدید پشتیبانی بلند مدت اوبونتو هست. این نسخه ، چون در آپریل 2014 داره منتشر شده، 14.04 نام گرفته و الان هم نزدیک دو سه ساعت از انتشارش میگذره. من حدودا نیم ساعت پس از ریلیز گذاشتمش برای دانلود و موقعی که پست در حال نوشتن هست، حدودا 45 دقیقه زمان باقی مونده تا دانلود کامل شه. همین امروز، سرچ کردم و طریقه کامل نصب اوبونتو کنار ویندوز 8.1 محترم رو یاد گرفتم و پس از نصب هم یک مطلب در مورد این نسخه از اوبونتو مطلب خواهم نوشت :).

Share

6 دیدگاه در “Ubuntu 14.04 هم آمد، این بار کنونیکال و بز وحشی اش!”

  1. سلام.ممنون از مطلب خوبت
    اگه ممکنه بگو بازم باس کدک دانلود کنیم همون اول تا صوتی و تصویری رو پلی کنه؟
    راستی روش نصب مثله بقیه هستش؟شما از رو فلش نصب کردی؟اگه آره کدوم نرم افزار؟
    ممنون

    1. کدک ها بدون مجوز رسمی نمیتونن منتشر شن، کنونیکال هم تابع قوانین پادشاهی متحده هست و این یعنی نباید منتشر کنند، بر خلاف مینت ایرلندی.
      روش نصب مثل بقیه است و من هم از رو فلش با Unetbootin نصب کردم.

      1. سلام. ممنون که به وبلاگ من سرزدی.
        در مورد کدک ها و پادشاهی و ایرلند باید بگم احتمالا اشتباه میکنی. اینکه لینوکس مینت کدک‌ها رو داره و اوبونتو نداره به خاطر ایرلند و ایالات نیست بلکه به این دلیله که طبق لایسنس این کدک‌ها، استفاده از اونها برای مصارف شخصی آزاد و رایگان است نه برای مصارف تجاری. و چون کنونیکال با اوبونتو تجارت میکنه طبق اون لایسنس نمیتونه کدکها رو نصب کنه و شما باید زحمتش رو بکشی. اما مینت تجاری نیست و درآمدی نداره بنابراین نصب کدک به صورت پیش‌فرض براش مشکلی پیش نمیاره. علاوه بر اون همین لینوکس مینت در صفحه دانلود خودش نسخه‌های بدون کدک رو هم ارائه میده برای استفاده‌های تجاری.

        1. درسته ، اما قوانین پادشاهی متحده بریتانیا در مورد استفاده تجاری اینطوره، نه تنها بریتانیا ، بلکه ژاپن ، آمریکا، کره جنوبی و چند کشور دیگه هم از این قاعده مستثنا نیستند و مینت هم برای همین کشورها نسخه بدون کدک داره :).

  2. امروز نصب کردم
    من به دلیل نرم افزار های autodesk مجبورم از ویندوز استفاده کنم…البته نه اینکه بدم بیاد.یجور توفیق اجباری شده دیگه…
    البته همیشه دوست داشتم اوبونتو رو داشته باشم…
    از ورژن 12 در کنار ویندوز نصب دارم.خیلی راضی هستم.
    این ورژن خیلی خوب استارت خورده.
    آپدیتشم خیلی کمتر بود نسبت به ورژنهای قبلی.مال شما هم اینطوری بود؟فقط 25 مگ وقتی با software update سرچ میکنه…
    فقط یه باگ دیدم.وقتی گذاشتم رو حالت suspy)منظورم sleep هست.میدونم اشتباه نوشتم)دیگه هر کاری کردم برنگشت درست و موس و تاچ پد غیر فعال شده بود..حالا شاید با آپدیت درست بشه

    1. موقع suspend شدن معمولا مشکل دارن لپتاپ ها. مال منم از این مشکلا کم نداره. به نظرم اگر فن لپتاپ زیاد سر و صدا نمیکنه این کار رو نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *